Posiadanie własnego konta Google Ads jest aktualnie uważane za podstawę w prowadzeniu skutecznych, przynoszących efekty i docierających do klientów kampanii marketingowych. Z tym jednak, że w wielu przypadkach okazuje się ono błędem. Łatwo jest założyć je w obrębie konta Google, którego nie chce się z nim wiązać, albo też zniechęcić się do niego przy braku skuteczności w reklamowaniu. W każdym z tych przypadków (ale i w wielu innych) podejmuje się decyzję o usunięciu takiego właśnie konta. Jak jednak to zrobić, by przejść przez proces szybko, sprawnie i bezproblemowo? O tym opowiemy w naszym dzisiejszym wpisie.

Usuwanie konta Google Ads – krok po kroku

Jak usunąć konto Google Ads? Amerykański gigant zadbał o to, aby cały proces był intuicyjny, logiczny i w pełni zrozumiały. Oczywistym jest jednak, że odpowiednią opcję służącą do dezaktywowania konta właściwie ukrył – tak, aby nie było możliwości przypadkowego kliknięcia w nią. Aby zatem usunąć własne konto, należy podążać za poniższymi krokami.

  1. Logowanie na konto Google Ads – aby usunąć konto, trzeba się na nie zalogować i dostać się do panelu administracyjnego całej tej usługi. Wykonuje się to w sposób bardzo standardowy dla wszystkich usług Google’a, a zatem przez podanie adresu e-mail oraz hasła przypisanego do niego.
  2. Otwarcie menu opcji poprzez kliknięcie w ikonę przedstawiającą klucz, znajdującą się w prawym górnym rogu panelu administracyjnego tej usługi.
  3. Wybranie opcji “Ustawienia”, która znajduje się w sekcji “Konfiguracja” menu, które pojawia się po kliknięciu w ikonę narzędzia.
  4. Kliknięcie w sekcję “Stan konta” – to w niej sprawdza się aktualny status tegoż konta. Po kliknięciu całość rozwinie się, ukazując odpowiednią opcję.
  5. Wybranie opcji “Zlikwiduj moje konto”, a następnie potwierdzenie zamiaru zrobienia tego. Na konto e-mail zarejestrowane w systemie zostanie wysłane potwierdzenie.

Zanim jednak podejmie się likwidacji własnego konta Google Ads, warto sprawdzić, czy spełniło się wymogi ściśle z tym związane. Wyłącznie klienci posiadający dostęp administracyjny do swojego konta mogą zlecić jego usunięcie. Co ważne, aby móc to zrobić, trzeba też mieć skonfigurowane ustawienia płatności – tak, aby Google było w stanie zwrócić pozostałe na wirtualnym saldzie środki. Te same wymogi tyczą się również kont menedżerów, którzy chcą usunąć czy to swoje konto, czy też to należące do klienta. Muszą oni być właścicielami tego ostatniego.

Usunięcie konta prowadzi do zwrotu środków finansowych, które się na nim znajdują – ale tylko takich, które nie pochodzą z ofert promocyjnych.

Warto wiedzieć: konta w Google Ads są usuwane automatycznie przy braku aktywności w ich obrębie przez ponad piętnaście miesięcy. Przez brak aktywności rozumie się dokonywanie wydatków na dowolne reklamy, w dowolnej ilości.

 

Czy usunięcie konta jest permanentne?

Usunięcie konta w obrębie Google Ads kojarzy się z całkowitą jego likwidacją. Rzeczywistość jest jednak odmienna, a sam jego proces prowadzi zaledwie do jego deaktywacji. Oznacza to, że wciąż będzie można logować się na to konto (podobnie jak do wszystkich innych usług Google, które są powiązane z jednym e-mailem i hasłem), jednak nie będzie się miało dostępu do panelu administracyjnego. Nie będzie zatem można dodawać i modyfikować kampanii ani też korzystać z jakichkolwiek funkcji oferowanych przez system. Co jednak bardzo ciekawe, zawsze będzie można skierować się do odpowiednich ustawień, by przywrócić konto do pełni funkcjonowania. Odpowiednia opcja, która służy do tego widoczna jest w dokładnie tej samej zakładce, co ta służąca do likwidacji konta.

Należy pamiętać, że choć wiele z tego, co się usunęło w momencie likwidowania konta po ponownej aktywacji konta się pojawi, są rzeczy, z którymi tak się nie stanie. Chodzi przede wszystkim o listy remarketingowe, które po około miesiącu od likwidacji konta są “czyszczone”. Na początku okres członkostwa wszystkich użytkowników wchodzących w ich skład zostaje zredukowany do jednego dnia (ci są przez to usuwani). Później zaś cały ślad po nich, w tym wszystkie parametry remarketingu, ulegną usunięciu.

Dobrze jest wiedzieć, że ponowna aktywacja własnego konta Google Ads jest w stanie wstrzymać zwrot pieniędzy znajdujących się na jego saldzie. Właśnie dlatego Google daje sobie czas nawet trzech miesięcy na wypłatę tych środków. Zabezpiecza się tym samym przed tym, by użytkownicy nie generowali zbyt dużej ilości zapytań, likwidując i przywracając swoje własne konta w regularnych odstępach czasu.

Podsumowanie

Jak usunąć konto Google Ads? Wiedząc to jest się w stanie zaoszczędzić mnóstwo czasu na poszukiwaniu odpowiedniej opcji. Warto jednak wiedzieć, że usuwanie konta w Google Ads nie zawsze jest konieczne. Tak właściwie jedyną przesłanką ku temu jest chęć odzyskania środków, jakie wpłaciło się w jego obręb. Jeżeli więc nie ma się takiej potrzeby, warto rozważyć to, czy tak właściwie chce się je usunąć. Mimo bowiem, że nie jest to czynność nieodwracalna, może po prostu okazać się zbędna.